Nastavni programi
Odsjek za predškolski odgoj i obrazovanje Filozofskog fakulteta Univerziteta u Tuzli studentima nudi studijski program prvog ciklusa studija, koji je koncipiran po uzoru na evropske i svjetske studije.
I ciklus studija
Od akademske 2018/2019. godine nastava na prvom ciklusu studija izvodi se prema inoviranom nastavnom planu i programu, koji možete pogledati OVDJE.
Od akademske 2022/2023. godine nastava na prvom ciklusu studija će se izvoditi se prema inoviranom nastavnom planu i programu, koji možete pogledati OVDJE.
Cilj prvog ciklusa studija je da obrazuje profesore razredne nastave, stručnjake za područje predškolskog odgoja i obrazovanja.
Trajanje studija: 4 godine (8 semestara ili 240 ECTS).
Nakon završetka prvog ciklusa studija studenti stiču diplomu o visokoj stručnoj spremi i stručno-akademsko zvanje bachelor predškolskog odgoja.
- Kompetencije koje se stiču po završetku Prvog ciklusa studija na studijskom odsjeku Predškolski odgoj i obrazovanje
U toku studija Predškolskog odgoja i obrazovanja studenti će razviti lične, profesionalne i socijalno-komunikacijske kompetencije potrebne za rad u praksi ranog odgoja i obrazovanja.
a) Personalne kompetencije
Završetkom studija Predškolskog odgoja i obrazovanja studenti će razviti lične kompetencije koje su temeljene na etičkim načelima (sistemima vrijednosti) i koje su usmjerene na razvijanje motivacije, empatije, kreativnosti, fleksibilnosti, stalnog razvoja karaktera i vještina kroz samo-refleksiju i društveni uticaj na temelju odgovornosti (integriteta).
Opće personalne kompetencije
Nakon završenog studija Predškolskog odgoja i obrazovanja studenti će:
- razviti sposobnost za samostalan rad i motivaciju
- razviti profesionalni integritet
- razviti svijest o kulturalnim različitostima i uvažavanju istih
- razviti sposobnost za cjeloživotno učenje i stalno usavršavanja
- demonstrirati odgovornost u radu
Specifične personalne kompetencije
Nakon završenog studija Predškolskog odgoja i obrazovanja studenti će:
- demonstrirati povjerljivost u radu
- razviti model profesionalnog ponašanja
- pokazati poštovanje u radu s djecom i porodicama
- demonstrirati sposobnost rada sa djecom i porodicama iz različitih okruženja (različitog socio-kulturnog i ekonomskog statusa)
b) Profesionalne kompetencije
Profesionalne kompetencije podrazumijevaju relevantna znanja, vještine i stavove koji su u skladu sa profesionalnim standardima i dobrom praksom u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju. Odgajatelji sa razvijenim profesionalnim kompetencijama sposobni su razviti prilagođeni program za djecu, koristeći različite materijale i resurse, te osiguravati i stvoriti bogatu i poticajnu okolinu kroz igru i učenje.
Opće profesionalne kompetencije
Nakon završenog studija Predškolskog odgoja i obrazovanja studenti će:
- imati teorijska i praktična znanja o predškolskom odgoju i obrazovanju
- demonstrirati didaktička i metodička znanja i primijeniti učinkovite strategije u radu
- demonstrirati znanje o kurikulumu i njegovom planiranju
- pokazati znanje i razumijevanje faktora za zdravlje i sigurnost djece organizirajući sigurnu i poticajnu sredinu;
- pokazati razumijevanje inkluzivne prakse u odgoju i obrazovanju,
- demonstrirati znanje o pravnim propisima koji regulišu rad u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju
- demonstrirati i primijeniti znanje jezika, znanja o informacionim tehnologijama, te znanja iz područja prirodnih nauka,
- pokazati razumijevanje potrebe refleksivne prakse i stalnog profesionalnog usavršavanja
Specifične profesionalne kompetencije
Nakon završenog studija Predškolskog odgoja i obrazovanja studenti će:
- demonstrirati znanje o osobinama i karakteristikama djece u ranoj i predškolskoj dobi
- pokazati sposobnost razumijevanja institucionalnog konteksta i prakse ranog odgoja i obrazovanja,
- razviti sposobnost samostalnog planiranja i konstruiranja poticajnog okruženja za rano učenje,
- razviti profesionalizam i etičnost u radu u području ranog odgoja i obrazovanja.
c) Socijalno-komunikacijske kompetencije
Kompetencije u socijalno-komunikacijskom području podrazumijevaju sposobnost uspostavljanja i održavanja autentičnih odnosa sa djecom ranog i predškolskog uzrasta, kolegama, porodicama i lokalnom zajednicom, koji su zasnovani na podržavanju, bliskosti, saradnji i poštovanju.
Opće socijalno-komunikacijske kompetencije
Nakon završenog studija Predškolskog odgoja i obrazovanja studenti će:
- razviti i u radu demonstrirati komunikacijske vještine,
- demonstrirati posjedovanje interpersonalnih vještina,
- razviti sposobnost timskog rada
- razviti i demonstrirati svijest o različitosti i multikulturalnosti.
Specifične socijalno-komunikacijske kompetencije:
Nakon završenog studija Predškolskog odgoja i obrazovanja studenti će:
- biti osposobljeni za rad sa različitim institucijama,
- pokazati znanje o teorijama grupnog rada u pedagoškom kontekstu
- razvijati podržavajuće odnose među djecom kao temelj za njihovu emocionalnu dobrobit
- razvijati i održavati podržavajuće odnose sa djecom ranog i predškolskog uzrasta
- graditi odnose s roditeljima i starateljima
- uspostaviti i održavati dobre odnose sa društvenom zajednicom
b) Poslovi za koje je osposobljen student po završetku Prvog ciklusa studija Predškolski odgoj i obrazovanje
Završetkom studija Predškolskog odgoja i obrazovanja student stiče kompetencije za samostalan rad u standardnim predškolskim programima u predškolskim ustanovama.
Ishodi učenja na nivou programa:
Profesionalne i stručne aktivnosti koje će moći obavljati student poslije završenog Prvog ciklusa studija su sljedeće:
- Samostalno i timski planirati, programirati i implementirati program predškolskog odgoja i obrazovanja uvažavajući razvojne karakteristike djece.
- Odabrati i primijeniti aktivnosti za zadovoljavanje odgojno-obrazovnih potreba djece, kroz ostvarivanje posebnih i alternativnih programa uvažavajući pedagoška i metodička dostignuća.
- Sistematski procjenjivati i pratiiti dječiji razvoj, te pokazati interes za zdravstvenu zaštitu i njegu u odnosu na potrebe i mogućnosti djece.
- Kreirati sigurno i poticajno okruženje za razvoj, učenje i igru poštivajući prava predškolske djece i porodica.
- Stvarati inkluzivno okruženje uvažavajući kulturne, društvene i emocionalne potrebe djece.
- Analizirati i procjenjivati vlastiti odgojno-obrazovni rad i kontinuirano unapređivati svoje kompetencije kroz cjeloživotno učenje, kako bi osigurao kvalitet u profesiji.
- Uspostavljati i razvijati bliske i povjerljive odnose sa porodicom i ostvarivati saradnju sa lokalnom zajednicom.
- Poznavati zakonske akte kojima se reguliše područje odgoja i obrazovanja, identificirati značaj predškolskoga odgoja u obrazovnom i društvenome kontekstu i primijeniti načela etičkoga kodeksa u obrazovnoj politici.
- Voditi pedagošku dokumentaciju, te učestvovati u radu i razvoju predškolske ustanove korištenjem savremenih informacijskih tehnologija.